fbpx

12 psykologiske triggere du kan benytte til at booste salget markant!

Læsetid

Sidst opdateret

Indholdsfortegnelse

12 psykologiske triggere du kan benytte til at booste salget markant!

Under dette emne kommer jeg ind på 12 psykologiske triggere som DU kan benytte dig af for at booste dit salg! Marketing handler i bund og grund om at ramme en målgruppes adfærdsmønstre, en af de mest effektive metoder til dette er brugen af psykiske triggere – og alene det kan føre til et salg.

Nummer 1. Nysgerrighed

Nysgerrigheden vækker du ved at skrive tekster som ”kan du gætte hvem der står med ryggen til?” i en salgstekst eller så kan man tease om et lukket medlemsforum på en åben facebookgruppe for at ramme læserne på nysgerrigheden om at blive medlem af den lukket gruppe.

Nummer 2. Konsekvens

Konsekvensen er en trigger for mange folk. Det kan du bruge til for eksempel at få medlemmer eller tilmeldinger til nyhedsbrev – konsekvensen kan være stor for nogle folk hvis man går glip af enten et medlemskab eller nyhedsbrev, da mange ville få en følelse af at have ikke set noget fænomenet, the fear of missing out tror jeg der er mange der kan nikke genkendende til.

Nummer 3. Gratis

Alle mennesker elsker i al almindelighed når noget er gratis så det er endnu en trigger du med fordel kan bruge. Ved det sænker du barrieren, du fjerner risikoen og skaber en relation.

Nummer 4. Gengældelse

Gengældelse mellem dig og dine kunder skaber loyalitet, og påvirker at fastholde både kunder og medlemmer. Det gør også at flere kunder er mere villige til at købe noget hos dig, hvis de føler du er oprigtig og ser folk i øjenhøjde, så er de kort sagt mere villige til at bruge sine penge hos dig.

Nummer 5. Opfattet værdi

FÅ DIT PRODUKT TIL AT FREMSTÅ SOM ET RØVERKØB!

Det faktisk meget enkelt, ved at få sit produkt til at fremstå som et røverkøb skaber det også større værdi hos dine kunder.

Nummer 6. Tal

999,95 kroner vs. 1.000 kroner.

Når det kommer til prissætningen af dine varer/produkter, er det ikke helt ligegyldigt hvordan det bliver sat. Det handler om at være specifik så man derved er troværdi, men det handler i den grad også om decimaler, noget i menneskers hjerner er mere villig til at tage en varer med hjem eller booke en service hvis prissætningen er gennemtænkt – selvfølgelig skal varen koste hvad den er værd, men det er ikke uden betydning om det står til 799,50 fremfor 800.

Nummer 7. Knaphed

Skab en følelse af hastværk! Og det gør du ved at skrive ting som; ”findes kun i meget begrænset antal” på enten dine annoncer eller reklamer, det skaber en følelse hos kunden om at hvis vedkomne vil have fat i produktet så skal de skynde sig.

Nummer 8. Indvendinger

Det er vigtigt at du kender din målgruppes indvendinger, så du derfor kan komme dem i forkøbet.

Nummer 9. Autoritet

Du skaber autoritet ved at gøre brug af velkendte ansigter i dine annoncer eller reklamer, det kunne for eksempel være; bloggere eller kendte – personer som disse har typisk en fanbase eller følgere som i mange tilfælde lytter til dem. Derudover skaber det også autoritet hvis kan bruger enten medier eller eksperter i sine annoncer/reklamer – hvis det giver mening vel og mærke.

Nummer 10. Kontekst

Det er vigtigt at du placerer det du vil markedsføre i den rette kontekst, teksten skal spille i forhold til produktet og på videoen/billedet, skal man ikke være i tvivl om hvilket produkt der markedsføres.

Nummer 11. Storytelling

Historier trigger følelser. Kom endelig med historier når du skriver tekster til dine kunder og følgere – det hjælper en hel del.

Nummer 12. Socialt bevis

Demonstrer at der allerede er andre personer i butikken eller på webshoppen, det får andre til at tænke at din butik eller webshop er værd at give et besøg.

Så kom vi igennem de 12 triggere, men vigtigst af alt; vær kreativ, så gå i tænkeboks og find på en masse sjovt som dine kunder eller følgere fanger – så er du garanteret salg.

TAK fordi du læste med, jeg håber du fik en masse ud af teksten herover og vigtigst så håber jeg du tager alt til eftertragtning og at du har det i baghovedet når du skal markedsføre noget. God arbejdslyst!

Shopping Basket