I denne blog-post vil jeg forklare om landingssider, og hvorfor det netop er så vigtigt at have en god landingsside. Dette er et af de parametre hvor jeg kan gøre en særligt stor forskel for mine kunder. Igennem blog-posten kommer jeg igennem alt fra A-Z så du er godt klædt på til at skulle lave din landingsside. Jeg tilbyder dig også skabeloner som du kan benytte ved blot at ændre felterne. Du kan downloade skabeloner nederst.
Så sidder du og gerne vil øge din Google Ads performance markant med lavere klikpriser og bedre placeringer? Vil du gerne konvertere en meget større del af dine besøgende til kunder? Ønsker du at skaffe flere og relevante tilmeldinger til dit nyhedsbrev? Så er du kommet det helt rette sted hen! Jeg håber at du vil nyde denne blog-post.
Lead Gen ligger lidt i navnet, og det er præcist dét som er formålet med din landingsside her. Målet er nemlig at du gerne vil have en konvertering når en person kommer ind på din side. Det kan være at du gerne vil have personer til at udfylde en kontaktformular, ringe dig op eller sende en e-mail1.
Anderledes er det med “Click Through”. Her er formålet et andet, og det bruges ofte af virksomheder der sælger mere komplekse ydelser eller services. Formålet er at få folk til at trykke sig videre inde på landingssiden. Et eksempel kan være at du sælger uddannelser til 30.000,- og godt ved at en person ikke bare kontakter dig med det samme. Her vil det i stedet give mening at have fokus på at få personen til at trykke sig videre, f.eks. ind på: Opstartsdato på uddannelsen.
2. [Gør noget svært] på [kort tid] og få [noget vigtigt]
Eksempel: Lær at sælge på få timer og få flere kunder i din forretning.
3. Undgå [noget frustrerende] ved at [gøre noget svært] på [kort tid] med [produkt] Eksempel: Undgå at tabe kunder ved at lave relevante landingssider på få timer med dit produkts kernefunktioner.
Jeg vil altid anbefale at du starter med teksten før du begynder at designe din landingsside. Teksten er rugbrødet, og derudfra bygger du landingssiden.
Det første som er vigtigt, er at have fokus på visuelt hierarki og at du kan svare på spørgsmålet “Hvor skal jeg kigge hen?” Hvis du intet hierarki har, så vil det hele bare stå ud i et, og det sælger ikke særligt godt. Det skal være nemt for øjet at komme igennem siden, og brugerne skal hurtigt ledes hen til den information du skriver om.
For at komme i gang vil jeg helt klart anbefale dig at bruge en 3. parts software til det. Jeg bruger selv Unbounce som er meget brugervenligt og intuitivt. Unbounce fungerer også sammen med WordPress, og kan integreres på ét enkelt klik. De har 14 dages gratis prøveperiode hvor du kan bruge deres software, og det vil jeg stærkt anbefale at du gør.
Er du en del af kurset, kan du logge direkte ind på knappen herunder.
Nissen Group ApS (CVR: 43240676)
Tlf. +45 2064 5786
C. A. Olesens Gade 4, 1.
9000 Aalborg
Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.
Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.