Læringsfasen på Facebook

Måske har du hørt om læringsfasen på Facebook før? Hvis ikke, så skal jeg nok klæde dig rigtig godt på, så du forstår den 100%. Læringsfasen er en af de vigtigste ting at kende til, hvis du arbejder med Facebook annoncering.

Kort sagt, så sker der det, at når du starter nye annoncer, så kommer du ind i en læringsfase. En fase, hvor Facebook skal lære din målgruppe at kende, for i sidste ende at eksponere dine annoncer til de rigtige personer.

Læringsfasen på Facebook starter som sagt når du tænder nye annoncer. Den kører i 7 dage, som den bruger på at lære din målgruppe at kende.

Hvad stopper læringsfasen på Facebook?

En af de vigtigste ting at kende til, er hvad der rent faktisk stopper læringsfasen på Facebook. Dine priser er markant højere i læringsfasen, end når du er ude af læringsfasen. Derfor er det vigtigt ikke hele tiden at starte læringsfasen forfra.

Det som der stopper læringsfasen er:

Kampagne

  • Ændring af budget
  • Ændring af budbeløb
  • Ændring af budstrategi

Annoncesæt

  • Ændring af målretning
  • Ændring af placering
  • Nyt indhold
  • Ændring af budstrategi
  • Ændring af budbeløb
  • Ændring af budget
  • Pause dine annoncer mere end 7 dage

Annonce

  • Alt hvad du ændrer her, starter det hele forfra.

Som du kan se, så er det næsten alt, der starter læringsfasen forfra. Derfor er det ekstremt vigtigt, at du har 100% styr på din opsætning INDEN du starter dine kampagner. Hvis ikke du gør det, og hele tiden ændrer i dine indstillinger, så får du aldrig succes med Facebook annoncering.

Men hvilken indvirkning har læringsfasen på din performance på Facebook?

Som jeg kort fortalte tidligere, så er priserne markant højere i læringsfasen kontra når du er ude af læringsfasen.

Her ses et eksempel, der viser dig det:

Untitled

Her kan du se, at desto højere procent af dit forbrug der er i læringsfasen, desto højere bliver din CPA (Kost pr. kunde). Det vil sige, at det bliver dyrere og dyrere at få en ny kunde, desto længere tid du er i fasen.

Det giver god mening, især fordi at Facebook bruger læringsfasen til at finde din målgruppe. Hvis du starter den forfra, så er det det samme, som at du skulle finde et svar på et nyt spørgsmål gang på gang og blive afbrudt midt i det hele.

I mit kursus lærer du alt omkring læringsfasen, og hvordan du kommer bedst muligt ud af det, og samtidig får de bedste resultater med din annoncering.

Hvis du har spørgsmål hertil, så send mig en e-mail på kontakt@emilnissen.dk

Lær hvordan du får succes som marketingkonsulent

Shopping Basket

Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.

Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.