Hvordan får man succes organisk på Instagram?

Kategori

Læsetid

Sidst opdateret

Indholdsfortegnelse

Hvordan får man succes organisk på Instagram?

Hvordan får man succes organisk på Instagram? – Det er et spørgsmål, mange gerne vil kende svaret på, og svaret er egentlig ganske enkelt. 

Den mest effektive metode for at opnå organisk succes er loyale følgere, og hvordan får man det? Det gør man ved at være sig selv og ved at være relaterbar. Har du en virksomhedsprofil på Instagram, så kan de fleste bruger have lyst til at følge netop din virksomhed, hvis man kan se, du er lige så menneskelig som alle andre, og at du lægger meget ansigt til og kommunikerer med dine følgere og/eller potentielle kunder. 

Og hvad er så formålet med din virksomhedsprofil på instagram?

Jo for at skabe et sted, der giver mening for din virksomhed og dine potentielle følgere, så skal du klargøre, hvad du vil opnå med indsatsen på dette sociale medie. Skal det udbrede kendskabet til din virksomhed eller dit brand blandt relevante målgrupper, vil du skabe mere salg og øget omsætning, eller vil du gerne skaffe nye kunder? Når du har fastlagt et formål, så er det vigtigt at tage højde for den målgruppe, du vil kommunikere ud til, da de har en essentiel betydning for succesen af det organiske indhold. 

Interaktion skaber mere interaktion

Disse fire ord at nøglen til succes på Instagram, fordi som jeg har været inde på, så er kommunikationen så vigtig for din virksomhedsprofil, hvis du gerne vil have følgere og succes på platformen. Jo mere dine følger føler, du interagerer med netop dem, jo mere villige er de til at købe fra netop dig, fordi de føler, de har en relation til dig og din virksomhed. 

Så altså hvis du selv er aktiv på din virksomhedsprofil, og du følger andre relevante profiler, der giver mening for din virksomhed at følge, og samtidig giver dig til kende på andres opslag, så er der større chance for, at folk finder din profil, følger den og herefter interagerer med dine opslag. 

En måde at få flere følgere på, og potentielt set mere interaktion, er at afholde relevante konkurrencer for din målgruppe. Her kan du med fordel promovere dit organiske opslag igennem Business Manageren, så det når ud til flere følgere. 

Som jeg har været inde på, så skaber du loyale følgere, hvis du viser dig selv og din virksomhed frem ud af til – dette kan du gøre med en kort video i stories. I stories er der de smarte muligheder med, at du kan stille et spørgsmål, og dine følgere kan svare, dette gør også, at de føler, du lytter til og interagerer med dem. Hvis du har en længere video, som du gerne vil have, at dine følgere altid kan tilgå, så kan du poste den i IGTV. Her kan dine følgere tilgå videoerne, lige når de har tid og lyst.

Du kan med fordel gøre opmærksom på, at du har lagt en video op i IGTV via stories eller organiske opslag. Og hvis du har mod på det, så er live også en god måde at komme ud til dine følgere på, vis nogle produkter frem derpå og bed dem om at stille diverse spørgsmål, de skulle have til din virksomhed, og du vil svare – det skaber i den grad loyale følgere, for de kan se dig i øjnene, og du bliver derfor relater bar. 

Svar på alle henvendelser! – En af de vigtigste ting ved at have en virksomhedsprofil på Instagram er at være tilstedeværende over for dine følgere. Svar på deres beskeder og kommentarer, og gerne inden for en kort tidshorisont. Uanset om beskederne er positive eller negative, så giver det mening at besvare dem – der kommer ikke noget godt ud af at ignorere dine følgere på de sociale medier. Når du rent faktisk giver dig tid til at svare på henvendelser fra dine følgere, så er det med til at løfte brugertilfredsheden, og det skaber potentielt set god omtale af din virksomhed. 

Få dit budskab længere ud med hashtags

På Instagram er hashtags en god ide at benytte sig af, brug hashtags som der er mange daglige hits på og som selvfølgelig har noget med det på opslaget at gøre. 

Hashtags for en boligside kan for eksempel være #indretning, #boliginspiration & #interiør 

Hashtags er meget simple, du kan skrive lige præcis det, du tænker i et hashtag, og så vil det af sig selv og ganske gratis nå ud til flere brugere på Instagram, som interesserer sig for lige netop det, du laver opslag om. 

Jeg håber, du har fået noget ud af denne læsning, og så er det bare med at komme i gang med at skrive hashtags, lave stories og besvare alle de spørgsmål, dine følgere nu kunne have. 

God fornøjelse! 

Er du ikke færdig med at blive klogere? Se flere spændende indlæg her

Shopping Basket

Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.

Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.