fbpx

Hvordan får man succes organisk på Instagram?

Kategori

Læsetid

Sidst opdateret

Indholdsfortegnelse

Hvordan får man succes organisk på Instagram?

Hvordan får man succes organisk på Instagram? – Det er et spørgsmål mange gerne vil kende svaret på, og svaret er egentlig ganske enkelt.

Den mest effektive metode for at opnå organisk succes loyale følger, og hvordan får man det? Det gør man ved at være sig selv og ved at være relaterbar. Har du en virksomhedsprofil på instagram så kan de fleste bruger have lyst til at følge netop din virksomhed hvis man kan se du lige så menneskelig som alle andre og at du lægger meget ansigt til og kommunikere med dine følgere og/eller potentielle kunder og kunder.

Og hvad er så formålet med din virksomhedsprofil på instagram?

Jo, det er for at skabe et sted, der giver mening for din virksomhed og dine potentielle følgere, så skal du klargøre, hvad du vil opnå med indsatsen på dette sociale medie. Skal det udbrede kendskabet til din virksomhed eller dit brand blandt relevante målgrupper, vil du skabe mere salg og øget omsætning, eller vil du gerne skaffe nye kunder? Når du har fastlagt et formål, så er det vigtigt at tage højde for den målgruppe, du vil kommunikere ud til, da de har en essentiel betydning for succesen af det organiske indhold.

Interaktion skaber mere interaktion

Disse fire ord at nøglen til succes på instagram, fordi som jeg har været inde på så er kommunikationen så vigtig for din virksomhedsprofil hvis du gerne vil have følger og succes på platformen. Jo mere dine følger føler du interagere med netop dem jo mere villige er de til at købe fra netop dig fordi de føler de har en relation til dig og din virksomhed.

Så altså hvis du selv er aktiv på din virksomhedsprofil, og du følger andre relevante profiler, der giver mening for din virksomhed at følge, og samtidig giver dig til kende på andres opslag, så er der større chance for, at folk finder din profil, følger den og herefter interagerer med dine opslag.

En måde at få flere følgere på, og potentielt set mere interaktion, er at afholde relevante konkurrencer for din målgruppe. Her kan du med fordel promovere dit organiske opslag igennem Business Manageren, så det når ud til flere følgere.

Som jeg har været inde på, så skaber du loyale følger hvis du viser dig selv og din virksomhed frem ud af til – dette kan du gøre med en kort video i stories. I stories er der de smarte muligheder med at du kan stille et spørgsmål og dine følgere kan svare, dette gør også at de føler du lytter til og interagere med dem. Hvis du har en længere video, som du gerne vil have, at dine følgere altid kan tilgå, så kan du poste den i IGTV. Her kan dine følgere tilgå videoerne, lige når de har tid og lyst. Du kan med fordel gøre opmærksom på, at du har lagt en video op i IGTV via stories eller organiske opslag. Og hvis du har mod på det så er live også en god måde at komme ud til dine følger på, vis nogle produkter frem derpå og bed dem om at stille diverse spørgsmål de skulle have til din virksomhed og du vil svare – det skaber i den grad loyale følgere for de kan se dig i øjnene og du bliver derfor relater bar.

Svar på alle henvendelser! – En af de vigtigste ting ved at have en virksomhedsprofil på Instagram er at være tilstedeværende over for dine følgere. Svar på deres beskeder og kommentarer, og gerne inden for en kort tidshorisont. Uanset om beskederne er positive eller negative, så giver det mening at besvare dem – der kommer ikke noget godt ud af at ignorere dine følgere på de sociale medier. Når du rent faktisk giver dig tid til at svare på henvendelser fra dine følgere, så er det med til at løfte brugertilfredsheden, og det skaber potentielt set god omtale af din virksomhed.

Få dit budskab længere ud med hashtags

På Instagram er hashtags en god ide at benytte sig af, brug hashtags som der er mange daglige hits og som selvfølgelig har noget med det på opslaget at gøre.

Hashtags for en boligside kan for eksempel være #indretning, #boliginspiration & #interiør

Hashtags er meget simple, du kan skrive lige præcis det du tænker i et hashtag og så vil det af sig selv og ganske gratis nå ud til flere brugere på instagram som interessere sig for lige netop det du laver opslag om.

Jeg håber du har fået noget ud af denne læsning og så er det bare med at komme i gang med at skrive hashtags, lave stories og besvare alle de spørgsmål dine følgere nu kunne have.

God fornøjelse!

Shopping Basket

Kursus i Facebook annoncering fra A-Z

På mit kursus kan begyndere få en grundig introduktion til online Facebook Ads fra A-Z. Bliv selvkørende, og undgå at bruge en masse penge på noget der slet ikke fungerer.