Push og pull annoncering på Facebook?

Du har måske hørt omkring begreberne push og pull-annoncering, men hvad betyder det egentligt? og hvordan skal det forstås, når man taler omkring Facebook annoncering?

På Facebook er det vigtigt, at man hele tiden tænker på sin kunde, og hele tiden tænker på hvordan man bygger den bedste kunderejse, så kunden i sidste ende køber ens produkter. Før man kan det, er det vigtigt, at kende til hvad Push-annoncering og Pull-annoncering er.

Hvad betyder Push-annoncering?

Push-annoncering betyder, at du skubber et budskab ud til en målgruppe. Det er her, hvor du rammer nye potentielle kunder, som måske ikke kender til dig i forvejen. Når man taler om det på Facebook, så er det her, hvor du prøver at erhverve dig nye kunder ved brug af brede målgrupper. Sagt på en anden måde, så skyder du dine annoncer ud til personer, som du håber på, der vil købe dine produkter.

Hvad betyder Pull-annoncering?

Det omvendte af Push-annoncering er Pull-annoncering, hvor du prøver at “trække” kunderne tilbage til din forretning. Pull-annoncering er også det, som man kalder “retargeting”, altså det at ramme dem, som allerede har vist en form for interesse. Under Pull-annoncering ligger der også sådan noget som Google Ads, hvor folk søger specifikt efter noget, og du så viser en annonce baseret på deres efterspørgsel, hvorefter de så køber hos dig.

Samspillet mellem Push- og Pull annoncering er vigtig at kende til. Det, som jeg altid anbefaler, er at bygge noget i begge lejre. Både så du rammer nye potentielle kunder, men så du også har et tiltag, der prøver at aktiverer dem, som har vist en form for interesse, samtidig med, at du også rammer dem, som søger efter noget specifikt, som du sælger på din hjemmeside.

I mit nye online-kursus viser jeg dig, hvordan du sætter markedsføring op som vil ramme nye kunder, men som også sikrer dig, at dem, der har vist interesse tidligere får vist dine budskaber tilstrækkelige mange gange, så de også til sidst foretager et køb inde på din hjemmeside.

Hvis du har spørgsmål hertil, så send mig en e-mail på kontakt@emilnissen.dk

Modtag den nyeste viden om Facebook i din indbakke

Shopping Basket

Se min gratis træning på 26 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes med Facebook-annoncering.

Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.

Få Early Bird pladser tilbage

Kurset koster kun ca. 3000 kr. efter skattefradrag.
Skabelon til at få fradrag findes i kurset.

Se min gratis træning på 26 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes med Facebook-annoncering.

Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.