Hvad er Facebook Business Manager?

Ønsker du at få en bedre indsigt i hvad Facebook Business Manager er, så er dette indlæg relevant for dig.

Kort fortalt, så er din Facebook Business Manager et sted, hvor du kan administrerer din virksomheds aktiver fra én platform. Der er en lang række muligheder med din Facebook Business Manager, men i korte træk, så er det her, hvor du styrer alt annoncering for din virksomhed igennem.

I dette indlæg vil jeg komme ind på nogle af de funktioner, som er inde i din Facebook Business Manager, og hvordan det er, at du opretter din Facebook Business Manager.

Hvordan opretter du din Facebook Business Manager:

For at oprette din Facebook Business Manager skal du gå herind: https://da-dk.facebook.com/business/help/1710077379203657 – Herinde kan du i højre hjørne oprette din Facebook Business Manager, hvor du skal bruge din virksomheds e-mail. Lige når du har oprettet den, vil jeg anbefale, at du får bekræftet din e-mail.

Men hvad kan du i din Facebook Business Manager?

Jeg vil her komme ind på de vigtigste funktioner, som du kan bruge i din Facebook Business Manager. Der er rigtig mange muligheder, men kun få, som du rent faktisk kommer til anvende ofte.

Annoncekonto:

Din annoncekonto er her, hvorfra du styrer alle dine kampagner. Det er nok den, som du kommer til at bruge mest. Her opretter og vedligeholder du alle dine kampagner, og det er også herigennem, hvor du kan se de resultater, som du har fået ud af din annoncering.

Faktura:

Under Faktura kan du finde alle dine bilag for de annoncekroner, som du har brugt på platformen. Det er meget vigtigt at kende til hvorhenne, at du kan finde dine bilag, så du kan sende dem videre til din revisor eller bogholder.

Målgrupper:

Målgrupper er her, hvor du opretter de målgrupper, som du gerne vil bruge til dine kampagner. Her kan du vælge mellem 3 forskellige typer målgrupper, som jeg beskriver i et andet indlæg, som du kan læse om her.

Handelsadministrator:

I din handelsadministrator kan du styre din virksomheds katalog. Dit katalog er en samling af alle dine produkter, som du kan hente direkte fra din hjemmeside, og få den til at opdatere automatisk hver evig eneste dag.

Hændelsesadministrator:

I din hændelsesadministrator kan du styre din Facebook Pixel, og dykke ned i alt den data, som bliver opfanget af din Facebook Pixel og sendt retur til Facebook. Hvis du gerne vil lære mere om din Facebook Pixel, kan du læse mit indlæg omkring dette her.

Virksomhedsindstillinger:

Under dine virksomhedsindstillinger kan du styre en masse indstillinger på kontoen. Det er også her, hvor du kan invitere nye personer eller andre bureauer ind i din Facebook Business Manager. Husk, at når du skal tilkoble et bureau til din Facebook Business Manager, skal det være med partneradgang.

Kontokvalitet:

Facebook holder løbende øje med din konto og giver den løbende en kvalitet, hvilket du kan se under kontokvalitet. Dette er vigtigt at følge med i, så du ikke ligepludseligt får lukket en konto på grund af dårlig kvalitet.

Jeg håber, at dette har givet dig en idé omkring, hvad du kan inde i din Facebook Business Manager.

I mit kursus viser jeg dig alle funktioner i Facebook Business Manager, og viser dig, hvordan du bruger det, samt hvordan du finder de forskellige funktioner.

Hvis du har spørgsmål hertil, så er du velkommen til at sende mig en e-mail på kontakt@emilnissen.dk

Lær hvordan du får succes som marketingkonsulent

Shopping Basket

Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.

Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.