Et godt kvalitetsresultat er grundstenen for at din Google Ads konto kan blive en succes. Hvis ikke du har et godt kvalitetsresultat, vil dine Google Ads annoncer ikke blive vist i samme grad som dine konkurrenters. Årsagen til at Google har indført kvalitetsresultat skal findes i at Google altid vil forsøge at øge kvaliteten og relevansen af de Google Ads annoncer der bliver vist for den søgende. På den måde forsøger Google at øge deres indtjening og relevans, ved at vise det som Google mener at søgeren leder efter.
Dit kvalitetsresultat bliver målt på forskellige parametre. De vigtigste er:
1# Forventet CTR (Klikgennemgang)
Dette er Googles forudsigelse af hvor ofte dine annoncer vil blive klikket på når de bliver vist på en Google-søgning
2# Annoncerelevans
Google analyserer det sprog som er brugt i din annonce, og relaterer dette til om det er relevant for det som søgeren søgte efter.
3# Landingssideoplevelse
Google måler om din landingsside er relevant for det som søgeren søgte efter. Man skal have mulighed for at finde nøjagtigt det man søger efter.
Fordelingen af vigtighed i dit samlede kvalitetsresultat:
– Forventet CTR: 50 %
– Annoncerelevans: 30 %
– Landingssideoplevelsen: 20 %
Dit kvalitetsresultat bliver målt på en skala fra 1 – 10. Her hos EmilNissen.dk anbefaler vi altid at du holder dit kvalitetsresultat over 7/10, men du skal selvfølgelig altid stræbe efter at opnå et kvalitetsresultat på 10/10.
10/10 = Du kan ikke gøre det bedre end det. De søgeord du har brugt, matcher perfekt til det søgeren søgte efter.
8/10 = Der er enkelte ting som kan forbedres, men mange af dine søgeord matcher det som søgeren søgte efter.
7/10 = Du har stadig en høj relevans, men der er enkelte parametre som kan forbedres.
5/10 = En eller flere af ovenstående parametre kan forbedres da de formentlig performer under middel i forhold til konkurrenternes.
3/10 = Der er flere af ovenstående parametre som skal forbedres. Du ligger under middel performance i forhold til dine konkurrenter.
1/10 = Dit kvalitetsresultat kan ikke blive dårligere, og du vil formentlig aldrig blive vist på baggrund af dine søgeord.
Når du laver en annonce på Google, afhænger din placering af følgende ting:
Dit bud (den pris du byder på et søgeord)
Dit kvalitetsresultat
Bud x Kvalitetsresultat = Annonceplacering (Ad Rank)
Annoncør 1 byder altså det halve af hvad annoncør 2 byder, men fordi kvalitetsresultatet er meget højere end hos annoncør 2, får annoncør 1 en bedre placering i Google. Til sidst er annoncør 3 byder hele 20,- pr. klik, men vises som nummer 3.
Det betyder altså at du ikke blot kan købe dig til en god placering i Google. Du bliver nødt til at have en høj relevans på dine søgeord, for at Google viser dig på søgningerne. Årsagen til dette er at Google altid vil vise det mest relevante for søgeren. Du skal derfor altid forsøge at optimere dit kvalitetsresultat for at opnå en bedre placering i Google-søgningerne.
Er du en del af kurset, kan du logge direkte ind på knappen herunder.
Nissen Group ApS (CVR: 43240676)
Tlf. +45 2064 5786
C. A. Olesens Gade 4, 1.
9000 Aalborg
Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.
Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.