Google Gallery Ads – sådan sælger du ved hjælp af billeder

Læsetid

Sidst opdateret

Indholdsfortegnelse

Google Gallery Ads er en smart funktion – det er et swipebart billedebaseret annonceformat, der kombinerer brugernes søgehensigt med relaterede billeder. Du kan bruge galleriannoncer til at komme i kontakt med folk, før de besøger din hjemmeside, efter et klik ved at fremvise livstilsbilleder og varemærkekonsekvent visuelt indhold. 

Google Gallery Ads lader brugere hurtigt bladre gennem billederne og giver dem mulighed for at klikke på en annonce for at udvide den til en lodret visning for at se den større. CTA-knappen, der vises i slutningen af galleriet, fører brugerne til en post-click-side, hvor de kan få mere informationer om produkterne i karrusellen. 

Vi kender jo alle selv til at reagere bedre på og husker billeder bedre end tekst alene. Derfor er Google Gallery Ads en god funktion – med denne funktion sælger man ved hjælp af billeder og ikke så meget en eventuel tekst. Tilgangen vil ikke kun hjælpe dem med at konkurrere med andre visuelle annonceplatforme som Facebook, Instagram og Pintereset, men vil også udvide Googles rækkevidde i opdagelsesfasen af forbrugerrejsen. 

I øjeblikket er Google Gallery Ads kun kvalificeret til at blive vist på mobilenheder og i første position i Googles søgeresultater. På samme måde som billede-karruseller, der kan swipes, har annoncer en standardtekstoverskrift og en annonceret webadresse. 

Brugere henvender sig oftest til Google, når de har brug for information, og søgeannoncer giver dem det, de leder efter, men i et annonceformat, der kan være relevante for dem og deres søgning. Og da Google Gallery Ads består af billeder, er brugere mere tilbøjelige til at interagere med dem, og huske hvad de så. 

Så altså – Google Gallery Ads er et unikt annonceformat, da de kombinerer søgningens kraft med potentialet i billedeannoncer, hvilket giver dig som annoncør mulighed for at få det bedste fra begge verdener. 

Så kære læser, det var lidt om Google Gallery Ads, jeg håber, du blev klogere på emnet, og at du har mod til at prøve dig frem med det. God arbejdslyst 🙂 

Shopping Basket