Liveshopping på Facebook er en interaktiv måde at sælge varer på, få direkte kontakt med seere og få fat i potentielle kunder – alt sammen i realtid.
Når du sælger produkter via Liveshopping på Facebook, livestreamer du, mens du fremviser og giver en demo af dine produkter. Dette er en god måde at få direkte kontakt med seere og kunder på, hvor de ser dig i øjenhøjde, og derudover får du solgt en masse, det er da en win win 😉
Når du opretter en produktplayliste for liveshopping-videoen i Handelsadministrator, kan du gå live direkte fra din Facebookside på din computer eller din mobilenhed.
Så altså, Facebook Live er din mulighed for dig til at vise din viden frem LIVE foran et spørgelystent publikum. Og ja, det kan lyde grænseoverskridende, men effekten af at du tør dette, skaber øjeblikkelig troværdighed omkring dig som ekspert. Og alle disse faktorer gør, at du kan få mere trafik, få flere der engagerer sit med dit indhold og ikke mindst øge dine konverteringer på grund af den øgede tillid til dig som sælger og til din virksomhed.
Som udgangspunkt så sætter liveformatet ikke store krav til dyrt udstyr, du er godt kørende bare med en smartphone og noget lys.
Herunder finder du en liste over hvilket udstyr, der kan anbefales. Udstyret afhænger også af brugskonteksten.
Har du brug for fleksibilitet er en smartphone fin. Det behøver ikke være 4k kvalitet. Foregår det foran computeren, kan du f.eks. anvende et Logitec webcam.
Anvender du telefonen, kan det i visse tilfælde være relevant at have et stativ, så kameraet ikke ryster for meget. Stativerne kan findes inden for alle prisklasser, så du behøver ikke spenderne en masse penge for at få et lækkert setup til dine livestreams
Sørg for god lyd. Skal du optage fra en computer kan du anvendes en blue microphones yeti. Her får du god lyd og kvalitet for 1000 kr. Anvender du i stedet en mobiltelefon, kan det sagtens være nok med den indbyggede mikrofon.
Det kan være relevant med udstyr til opsætning af lys, det afhænger af rummet og formålet med dit livestream
Facebook Live er en gratis funktion, som kan give dine kunder en fornemmelse af: hvem I er, hvad I laver, jeres holdninger og øget kendskab til jeres produktsortiment.
Det kan ovenikøbet give følgerne en grund til at komme tilbage til jeres Facebookside eller jeres hjemmeside.
En anden grund til at du som virksomhed bør overveje at anvende liveformatet, er at livevideoer ofte har et højere engagement end en kommerciel videoreklame eller videoopslag. Facebooks algoritme favoriserer indhold med højt engagement. I takt med at platformens organiske reach er markant faldende, kan liveformatet være med til at øge rækkevidden af jeres indhold.
Formålet med sociale medier er, at det skal være socialt og engagerende. Facebook Live giver jer mulighed for at lave anderledes videoindhold, der både virker ærligt og personligt, men samtidig bliver dialogen imellem jer og følgerne ligeledes personliggjort. Derudover kan det være med til at øge følgernes tilhørsforhold til jeres brand.
Så med andre ord; JA, det giver mening at bruge ressourcer på Facebook Live
For at få det optimale ud af live-funktionen skal I investere tid i tiden, i bruger på funktionen.
Så brug tid på at lave et godt setup, det bærer frugt i sidste ende. Ting tager tid. Og det må det også godt i dette tilfælde
Overvej disse fire punkter ovenover, det gør dig godt at have disse i dine tanker, når du sætter dig ned og skal planlægge din næste Facebook Live.
Herunder kommer jeg ind på ting, du skal prøve at undgå, når du sender live for at få mest muligt ud af det
Tak fordi du læste med, så er det bare om at komme i gang med Facebook Live, og jeg håber, jeg har klædt dig nok på til at få skudt det i gang og mod på at kaste dig ud i det.
Tak igen for at du gad at læse med, jeg håber som altid, du blev mere klog på emnet.
Er du en del af kurset, kan du logge direkte ind på knappen herunder.
Nissen Group ApS (CVR: 43240676)
Tlf. +45 2064 5786
C. A. Olesens Gade 4, 1.
9000 Aalborg
Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.
Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.