Et af de spørgsmål, som jeg ofte får: Er annoncering på Facebook også er annoncering på Instagram? Et spørgsmål der tit skaber forvirring for nye virksomheder.
Jeg forstår 100% forvirringen, men kort sagt, så ejer Facebook Instagram, og derfor kan man sætte annoncer op på Instagram igennem Facebook. De er 100% koblet sammen, som en samlet enhed.
Så, hvordan fungerer det?
Måden det fungerer på, er, at når du skal oprette din kampagne, kan du vælge placering. Her kan du vælge imellem en masse placeringer, hvor det både er på Facebook og Instagram. Læs om Facebook- og Instagram annoncering her.
Som standard sætter Facebook den på automatiske placeringer, hvilket jeg altid vil anbefale at gøre. Herunder kan du se alle de forskellige placeringer, som du kan vælge til eller fra.

Noget af det vigtigste at huske på, hvis du vælger at dine annoncer skal vises på både Facebook og Instagram, er selve formatet. Det har jeg skrevet et indlæg om her, hvor jeg dykker mere ned i det.
Formatet er nemlig anderledes, og da Instagram især bruger storys, er det vigtigt at tænke over. Derfor skal du altid huske at have et kreativ i formatet 1080×1920, så du kan tilpasse din story-placering. Hvis ikke du gør det, så tager Facebook/Instagram udgangspunkt i dit kreativ og skærer det selv til – og det ser ikke ret godt ud!
I mit kursus viser jeg dig helt præcist hvordan du sætter det op med de rigtige formater, og hvordan du vælger de rigtige indstilliger på din kampagne. Hvis du har spørgsmål til indlægget her, er du altid velkommen til at sende mig en e-mail på kontakt@emilnissen.dk