De største marketing trends i 2021

Kategori

Læsetid

Sidst opdateret

Indholdsfortegnelse

For marketingfolk og virksomhedsejere kan markedsføring være en udfordrende opgave. Antallet af digitale brugere stiger hver eneste dag, og derfor er marketing begyndt at ændre deres fokus fra traditionelle marketingmetoder til digitale marketingmetoder. Hvis du gerne vil øge brugen af online marketingmetoder i din virksomhed, må du først finde ud af hvilke metoder der vil passe bedst til din forretning.

Marketing er i konstant forandring. Som marketingsmand (eller dame) må du tilpasse din virksomheds marketingstrategi til de seneste trends inden for markedsføring. I denne artikel vil jeg fortælle om nogle af de største marketing trends som du bør følge i 2021. 

Chatbots

Chatbot marketing er mere populært end nogensinde. At investere i at få sat en chatbot op bare en enkelt gang vil gavne din virksomhed på lang sigt. Denne teknologi vil fortsat spille en bærende rolle inden for digital markedsføring. Med en chatbot på din hjemmeside har du ikke brug for en kundemedarbejder til at hjælpe og interagere med besøgende på hjemmesiden.  

Chatbottens teknologi er baseret på kunstig intelligens, og den vil automatisk forstå dine besøgendes forespørgsler og vise dem tilpassede resultater. Teknologien gør det muligt at tilbyde kundeservice 24/7, og den giver kunderne svar på deres spørgsmål med det samme.

Brug sociale medier på den rigtige måde

Sociale medier er en uundværlig del af online markedsføring. Med den fortsatte stigning i antallet af digitale brugere har det været enormt vigtigt at øge brugen af platforme på de sociale medier. I 2020 var der over 3,6 milliarder brugere på sociale medier på verdensplan, et tal der forventes at stige til omkring 4,41 milliarder i 2025.

Sociale medier er en god metode til at interagere med sin målgruppe og opbygge tillid. For at komme i gang med din markedsføring på sociale medier, må du først vælge de rigtige platforme. Afhængigt af din virksomheds niche og hvilke persontyper der udgør målgruppe, kan du vælge imellem Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest osv. Disse sociale medieplatforme kan skabe super gode resultater for din marketingkampagne.

Lokal SEO

Generel SEO er ikke nok! For at få det bedste ud af din online markedsføringstrategi og opnå en øget rækkevidde, er det nødvendigt også at fokusere på lokal SEO. Hvis du er ejer af en mindre virksomhed, kan lokal SEO have en markant indflydelse på din virksomheds rækkevidde. Når det kommer til lokal SEO, har Google My Business den største markedsandel. Vi ved jo alle at Google er den største søgemaskine i verden.

Ifølge statistikker udgør søgning efter lokal information næsten 46 % af alle Google-søgninger. Ved at registrere din lokale virksomhed på nettet øger du sandsynligheden for at du bliver fundet online.

Video marketing

Blandt de forskellige indholdsformater er specielt video meget engagerende. Derfor er video marketings popularitet også støt stigende. Ifølge data fra Hubspot mener 97 % af alle marketingfolk at videoer hjælper kunder til at forstå produkter. Og videoindhold hjælper dig ikke blot med at informere og oplyse din målgruppe; det hjælper dig også med søgemaskineoptimering.

Google tager højde for mange faktorer når den skal beslutte hvilke hjemmesider der skal rangeres som de første (SERP). En meget vigtig faktor er de forskellige typer indhold der er tilføjet på en hjemmeside. Når du integrerer eller uploader en video, sender det positive signaler til søgemaskiner.

Voice search

Med det stigende antal af voice searches (stemmesøgninger) er det afgørende at du investerer tid i voice search optimering. Hvis du ikke optimerer efter voice search, vil din hjemmeside ikke blive vist øverst på søgemaskinens resultatside (SERP) når en bruger søger via stemmen.

Den seneste statistik fra Google viser at 20 % af alle forespørgsler over mobilen foregår via voice search. Det er vigtigt at optimere efter voice search da vi ikke altid skriver på samme måde som vi taler. Voice search vil ikke kun hjælpe dig til en bedre placering; det vil også forbedre brugeroplevelsen.  

Personalisering

Personalisering er endnu en af tidens største marketing trends. For at kunne opnå de bedste og mest effektive markedsføringsresultater, bør du fokusere på at tilbyde en personaliseret oplevelse til din målgruppe. Et større fokus på teknikker inden for personaliseret marketing vil hjælpe dig med at skille dig ud fra dine konkurrenter.

Ifølge statistikker for personalisering er 63 % af forbrugerne meget irriterede over at blive bombarderet med generiske reklamer. Anden data viser at 80 % siger at der er større sandsynlighed for at de vil handle med en virksomhed der tilbyder personaliserede oplevelser. Der er større sandsynlighed for at din målgruppe takker ja til dit tilbud hvis du leverer en personaliseret oplevelse.

Disse er de største marketing trends i 2021. Hvis du implementerer disse metoder korrekt, kan det give din virksomhed en endnu større rækkevidde.

Shopping Basket

Se min gratis demo på 17 minutter, hvor jeg gennemgår hvad, der skal til for, at du får succes som marketingkonsulent med Facebook Ads.

Ved tilmelding accepterer du at modtage e-mails med viden om Facebook-annoncering. Jeg sender kun e-mails, som jeg selv ville ønske at modtage, og du kan altid afmelde igen.